Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi
Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi, Muhtasar ve Aylık Prim Hizmet Belgesinin Birleştirilmesi (Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi), Vergi kanunlarına göre verilmesi gereken Muhtasar Beyanname ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 4/a maddesi kapsamında sigortalı sayılan kişileri bildirmekle yükümlü olanlar,
tarafından SGK’ya verilmesi gereken Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin birleştirilerek “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” adı altında tek bir beyanname verilmesine ilişkin usul ve esaslar
18 Şubat 2017 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 1 sıra numaralı “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği” ile belirlenmişti.
Muhtasar ve Aylık Prim Hizmet Belgesinin Birleştirilmes
Kanun; Kırşehir, Çankırı, Bartın ve Amasya illerinde muhtelif tarihlerde uygulanmaya başlamış, diğer iller için ise yürürlülük tarihi 1 Temmuz 2018 iken,
29 Mayıs 2018 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan "4 Sıra Nolu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Tebliği" ile 1 Ekim 208 olarak değiştirilmişti.
Yukarıdaki iller dışındaki mükellefler/işverenlerin ise (herhangi bir uzatma olmadığı taktirde) 1 Ekim 2018 tarihinden itibaren uygulama kapsamına gireceklerini hatırlatmak isteriz.
Logo ERP ürünleri ve Bordro Plus için , değişen Muhtasar ve Aylık Prim ve Hizmet belgesi uygulamasına yönelik doküman ve videolar aşağıdaki adreslere eklenmiştir.
Muhtasar ve APHB Birleştirilmesi dökümanı için tıklayınız.
Muhtasar ve APHB Birleştirilmesi videosu için tıklayınız.